fredag 17 maj 2013

Ny häst!

I tisdags var jag, mamma och Max till hästtandläkaren med Elsa för att kolla hennes tänder. Hon har senaste veckorna varit så konstig i munnen och jobbig att rida, har näst intill försökt kasta av mig så jag insåg att det var något som  var galet. Efter tandläkarebesöket har hon blivit som en helt annan häst. Inget tjafs och inga försök att kasta av mig. Vänstersidan som hon suttit fast i är nästan borta. Jag behöver inte rida henne med graman och hon protesterar inte när jag tränsar. Behöver jag säga att jag är lycklig?! Det känns så underbart att det för en gångs skull kunde vara något lätt problem att lösa med denna häst som strulat så mycket. Nu längtar jag efter nästa ridtur. Idag tog vi en härlig tur i skogen i det underbara vädret. Kunde knappast blivit bättre. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar