onsdag 20 juni 2012

Quality Wildfire

Nu är han äntligen här efter många vakna nätter så kom äntligen fölet jag längtat så efter. Strax innan halv fyra i morse föddes han. Jag hade ställt klockan på 3.15 för att kolla Elsa, då låg hon redan ner och två hovar var ute. Både jag och Sigge var snabba på med kläderna för att springa ut i stallet för Elsa låg så att Wille var på väg att klämmas i en stolpe som är mitt i boxen. Sigge hjälpte till vid förlossningen för att inte skada fölet vid stolpen. Allt gick på några få minuter. Riktigt häftigt att få se. Duktiga Elsa!! Däremot tog det lite tid innan han först ställde sig upp och sedan innan han åt. Fick hjälpa honom lite på traven innan han kom på hur man gjorde. Malin och Helena var här och hjälpte mig lite också. Sen ville inte efterbörden komma, det ska hellst inte ta mer än fem timmar innan den kommer. Hade kontakt med veterinären för att få hjälp, men efter många om och men kom den till slut, inte alls speciellt härligt eller fräscht, men skönt att veterinären slapp komma i alla fall.

Jag är nog världens lyckligaste som både har världens finaste bebis, bästa sambo, finaste Sandra och mina underbara djur. Är det inte fantastiskt så säg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar