måndag 21 januari 2013

Ingen ridning...

Jag älskar verkligen vintern, men ibland ställer den till problem. Som den här veckan. Det har varit och är fortfarande väldigt kallt, men undantag för i lördags då det var riktigt skönt ute med endast 5 grader. Idag däremot har det legat runt -25 graders sträcket. Då är det inte speciellt roligt att rida. Varken för mig eller hästarna. Nu hoppas jag att det vänder så jag kan rida igen. Förra veckan blev Elsa bara riden tre dagar. På tok för lite! Dock hann jag med att galoppera på henne för första gången nu sedan jag satte igång henne. Det gick riktigt riktigt bra!! Lugn och fin galopp och jag kände att jag hade kontrollen över henne och inte tvärt om som det kan vara ibland. Nu ser jag fram emot nästa galopptur!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar