tisdag 29 januari 2013

Städat!

Idag har jag hunnit med mycket. Började dagen med sovmorgon och satte sedan igång att städa och röja. Har väldigt svårt att ha det stökigt här hemma.

Sedan har hovslagaren tagit hand om hästarnas hovar. Elsa fick nya skor och snösulor och Wille blev verkad lite smått på hans små hovar. Han var riktigt duktig. Jag och Max hann även med en promenad efter det, hur härligt väder som helst! Max sov skönt i vagnen i närmare två timmar så jag hann in och äta lite och dammsuga och torka golven medan han fortfarande sov. Sedan har det busats och fixat middag. En perfekt dag med andra ord. Mycket gjort med ändå massa mys! Nu ska hästarna få en ny bal och sedan ska jag ut på en kvällstur på Elsa.

Nu har jag tänt lite ljus och njuter av det nystädade huset och fina tulpaner på bordet en stund.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar