tisdag 30 april 2013

Livet är underbart

Att vara hemma igen är trots allt bra härligt. Att ha Elsa på klubben nu och med det möjlighet att träna och rida på en annan nivå än hemma är hur skönt som helst. Igår red jag lektion på henne. I början var hon piggare än på länge och ville bara springa iväg men efter mycket om och men fick jag tillbaka henne och på slutet gick hon verkligen klockrent. Underbar känsla! Idag har jag också ridit henne, red själv ute i paddocken. Pigg och het från början idag med, men efter en kortare stund fick jag tillbaka henne igen och jag vågade faktiskt ta av gramanen idag, det vågade jag inte igår. Hon fick en riktigt fin trav, jag kunde öka och minska traven och hon bar sig själv väldigt bra. Så härligt att hon äntligen känns bra igen. Jag ser verkligen fram emot varje ridpass nu mer.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar