måndag 12 november 2012

Livskvalité

Att få vakna upp bredvid mina två älsklingar är det bästa som finns. Att sedan få vara hemma hela dagarna tillsammans med Max medan Sigge jobbar är också helt underbart. Varje morgon ser ungefär likadant ut hemma hos oss. Rutinerna har vi fått ordning på. När vi vaknar myser vi i sängen ett tag innan vi kliver upp. Sedan får Max ny blöja och kläder på sig. Jag springer ut och tar ut hästarna, plockar i och ur diskmaskinen, sedan frukost, jag äter en omelett och Max får endera gröt eller välling beroende på när han åt på morgonen eller natten. Jag klär på mig och sminkar mig sedan blir det lite ihop-plock och lek innan det är dax för Max att sova sin förmiddagslur som han gör just nu. Ibland kryper vi ner tillsammans i sängen och sover någon timme ihop eller som idag då Max somnade i min famn i soffan. Då passar jag bara på att njuta, kolla lite på tv och bara beundra den fina varelsen i min famn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar