onsdag 7 november 2012

Övertygad

Vad roligt det kan vara ibland. När jag började att sälja Tupperware och fick min startväska med grejer fick jag bland annat en micro delight, en form man gör omelett i micron med. Det första jag tänkte var: Men herregud vilken onödig sak, hur ska jag kunna sälja den!! När jag sedan hade min första demo själv och visade och berättade om produkterna, pratade ju även om denna och försökte låta som om den var bra fast att jag egentligen inte var speciellt imponerad. Jag hann knappt säga något innan en kvinna ropar: Åhh, har du en sån!! En sån MÅSTE jag bara ha, dom är ju hur bra som helst! Jag tänkte då tyst för mig själv: ojdå, ja, dom kanske är bra ändå. Men jag har aldrig blivit riktigt övertygad om denna produkt fast flera nu har sagt att dom är bra, förrän nu idag till lunch. Jag ville slänga ihop något snabbt och tänkte att jag kunde testa göra en omelett i micron då. Sagt och gjort. Det gick riktigt snabbt. Kläckte två ägg i formen, tog en gaffel och vispade runt lite och hällde i en skvätt mjölk och slängde sedan ner lite riven ost och en hackad tomat och sedan på med locket och in i micron i fyra minuter, KLART! Ja, nu är jag också övertygad och imponerad och nu kan jag sälja den här produkten med glädje och jag vet att även denna produkt är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar