söndag 11 november 2012

TRÄNINGSVÄRK!

Jag har ont så in i helvete (ursäkta språket!), men gårdagen känns i kroppen. Igår var jag på inspirationsdag med Bräcke motion. Riktigt roligt och givande. Men det känns kan jag lova! Det var fyra träningspass i olika varianter. Det började med ett form av danspass. Sjukt roligt! Men väldigt svårt också, framförallt för att man inte riktigt hängde med och vågade ge allt. Men jag kan absolut tänka mig att testa det igen. Andra passet var ett styrkepass med vikter av kroppen. Det var också väldigt bra. Att kroppen kan vara så tung beroende på hur man använder den! Sedan blev det en liten paus med lunch och kaffe, välbehövligt! Efter det var det dax för lite föreläsning om stretching, intressant! Tredje och tyngsta passet var Crossfit. SJUKT JOBBIGT! Killen som hade det körde fullständigt skiten ur oss! Pedagogiskt och bra förklarat pass innan vi körde järnet med intervaller av löpning, upphopp och benböj. Riktigt roligt men bland det jobbigaste jag gjort i mitt liv. Sista passet var yoga, dynamisk yoga. Inte alls min grej! Dels var jag så slut i kroppen efter passet innan så hela jag skakade bara och sedan är det helt enkelt inte riktigt min sak.

Såhär dagen efter sitter jag nu mer död än levande i soffan och kan knappt röra mig. Ont i hela kroppen, och ändå är det värst anda dagen. Så jag bävar för morgondagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar