onsdag 24 oktober 2012

Ny hobby?

För ett år sedan skulle jag aldrig kunna föreställt mig att jag för det första skulle älska att baka som jag nu gör. Det intresset fick jag under sista tiden under graviditeten, speciellt cupcakes i dess olika slag, men även andra olika saker. Det har verkligen blivit ett nytt intresse och en ny hobby för mig som jag aldrig trott skulle intressera mig tidigare. Något annat som jag heller aldrig trott skulle fånga mitt intresse är att sy. Men nu sitter jag här och har precis börjat en sy-kurs tillsammans med andra mammor och ledaren för kursen är Heléne, min förra jobbarkompisar. Igår var min första riktiga kurs-dag då jag sydde. Jag börjar enkelt med mössor, som flera andra av oss också gör. Det är verkligen roligt och inte heller så svårt som jag trodde. Idag har jag sytt tre mössor till, igår blev det två.

Mitt nästa projekt när det gäller att sy är att göra ett flaggspel. Tygerna till detta kom idag. Men funderar på om jag skulle haft något fler tyg också. Ska kika lite mer på det. Är sugen på fler tyger till mössor och dregglisar också. Åh, det finns så mycket roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar