måndag 14 maj 2012

Hallå magmuskler?

Nu ikväll har jag gått min vanliga runda med barnvagnen. Det var riktigt härligt trots blåsten som härjat hela dagen, men det blåste faktiskt inte kallt när man var ute och gick. Såg små söta vårblommor vid vägkanten också!

När jag kom hem bytte jag om direkt till ridkläder och red Isabelle en sväng. Hur skönt som helst. Tränade lite galoppombyten efter vägen. Det måste vara hennes specialité, att byta på henne är så enkelt! Men vart är mina magmuskler och ryggmusklerna också för den delen!? Det känns att man inte ridit regelbundet på väldigt länge. Men nu blir det ändring på det. I alla fall för ett tag, imorgon kommer nämligen en tjej och ska kolla på Isabelle. Så vi får väl se hur länge hon blir kvar hos mig. Känns både spännande och tråkigt. Hon är ju verkligen en toppen häst och riktigt rolig att rida. Men istället får Elsa sitt föl som jag ska pyssla med och så småningom forma till min alldeles egna häst som jag ridit in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar