måndag 14 maj 2012

Thailands planer...

 Nu verkar det som om det äntligen är bestämt. I slutet av juli åker vi till Thailand i två veckor, hela familjen. Vi har tidigare varit väldigt skeptiska till att resa med en sån liten bebis som Max kommer att vara då, men efter en hel del googlande och tips från andra som rest med sina små barn och bebisar så har vi bestämt oss för att testa resa vi med. Vi är ju sånna som personer, både jag och Sigge tycker väldigt mycket om att resa och ser möjligheter istället för problem. Vi kommer att bo på ett väldigt mysigt och trevligt hotell där vi känner andra som bott, det finns både lägenheter och hotellrum, vi kommer att ha en egen lägenhet. Det som känns extra bra är att vi åker under sommaren, något som jag aldrig annars skulle gjort om det inte vore för att vi skulle resa med Max. Det är just då det är lågsäsong i Thailand och det kommer en del regnskurar, vilket absolut inte kommer att göra något med tanke på Max, vi behöver inte den där tryckande värmen hela dagarna lång just denna gången. Det ska bara bli så otroligt skönt med en riktig semester med massor av mys. Vi har redan börjar kika vilka förberedelser som behövs. En ny vagn står högt uppe på listan. Vi har hittat en som vi ska köpa från Blocket, den verkar lätt och smidig att ha med sig. En Brio Sing vagn som vi också ska köpa en sittdel till sedan så vi kan använda den även efter resan. Sedan tror jag att det kan vara skönt med en bärsele så det ska också inhandlas, kan vara lätt att smidigt att bära honom i den är min tanke, något jag ändå tänkt att köpa oavsett resa eller ej. Ett snyggt matchande parasoll till vagnen har jag också hittat och en slags rullgardin till vagnen som både kan användas som solskydd och som just gardin för att få det lite mörkare i vagnen när Max ska sova. Det är mycket att tänka på och planera när man ska resa med en liten bebis, men jag är helt övertygad om att det kommer att bli bra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar