tisdag 20 mars 2012

Bästa kompis!

Jag är så otroligt glad för att jag har så många kompisar och så många som står mig nära, som ställer upp när jag behöver det och finns för mig när jag behöver någon som lyssnar.

En kompis som betyder lite mer än alla andra för mig är Sofie, utan henne vet jag inte vad jag skulle gjort vissa gånger. Vi har känt varandra så länge jag kan minnas och vuxit samman till absolut bästa vänner. Ikväll är en sån där kväll då jag saknar min absolut bästa vän sjukt mycket. Önskar att Sofie var här och myste med mig i soffan just nu. Nu vet jag att det inte kommer att ske just ikväll, men jag vet att hon alltid bara är ett samtal bort om jag behöver prata.

Tack Sofie för att du är du och för att du är min absolut bästa vän. Du betyder så mycket för mig!

Jag sådde några blommor, en för varje vän
Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en
Det blev höst och vinter och blommorna de dog
Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log
Sen kom regnet med moln stora grå
Nästa gång jag fann dem så var det bara två
Sen kom solen med allt ljus den har
Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar
Du härdades i solsken, du drunknade i regn
Men en sak är säker, du är en riktig vän





2 kommentarer:

  1. Mäh, jag hade ju kommenterat här igår, det verkar inte ha kommit fram?!? Skrev iallafall att jag älskar dig och att du gjorde min dag! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konstigt att den inte syntes då :( Jag älskar dig med :)

      Radera