fredag 23 mars 2012

NOLL energi!

Vissa dagar känns helt enkelt bara jobbigare än andra, den här dagen började så. Katterna har härjat hela natten till och från, dom skulle ha mat, sen skulle en in och den andra ut och så där höll dom på tills klockan var ungefär sex. Sen ringde klockan strax innan klockan åtta, då var det Elsa som skulle ut och stallet fixas. Det är inte många gånger på ett år eller alls i huvudtaget som jag ångrar mina djur och önskar att jag inte haft några av dom, men idag var faktiskt en så dag då jag önskade att jag inte haft några djur. Men som tur är så går det över rätt fort. Nu sitter jag och gosar med Sessan och myste med Elsa när jag tog ut henne och Saga har legat och vilat med mig förut, då förstår man inte hur man tänkte innan.

Idag var tanken att jag skulle städa hela huset och fixa och stöka och baka lite och även hinna ta en promenad. Men här sitter jag istället med mjukisbyxor och linne på mig fortfarande och har inte gjort många knop alls. Har verkligen ingen energi alls som det verkar. Har dock inte bara vilat, hade ett litet ryck då jag städade inne på toa, sovrummet och köket, trokade av alla köksluckor och plockade ihop, fixade lite i vardagsrummet också. Så egentligen är det bara golven kvar att ta och fixa lite med tvätten. Förhoppningsvis så kommer kanske lite energi tillbaka ikväll så jag kan ta det då istället. Nu ska jag ta en lång skön dusch och sedan kleta på mig lite smink för att jag ska se lite piggare ut. Ikväll ska jag vara hos mamma och pappa medans Sigge spelar volleyboll, skönt med fredagkvällarna hos mamma och pappa ibland, trots att man är 26 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar