onsdag 14 mars 2012

Min hjärna och kropp spelar mig ett spratt!!

Idag har jag konstaterat att kroppen och hjärnan är rätt lustiga. Här ligger jag på soffan och kan inte göra så mycket nytta på grund av knät. Jag är redan rastlös och tycker att allt är tråkigt. Att ligga på soffan och kolla på tv och sufra på datorn är inte alls roligt idag. Men ta som i söndags då jag bara ville ligga på soffan med datorn i knät och göra absolut ingenting, då klagade jag inte alls utan tyckte bara att det var skönt och att jag var värd att göra det. Idag är jag rastlös efter en halv dag och tycker att det är hur tråkigt som helst och skulle vilja städa hela huset som jag inte velat gjort dom andra dagarna. Bara för att man inte kan göra något så vill man och kan man så vill man inte. Varför ska det vara så? Vad mycket lättare det vore om man ville och kunde samtidigt och inte ville samtidigt som man inte kunde. Då skulle jag slippa ligga här och ha tråkigt just nu!

Men jag har inte bara tråkigt. Har hunnit haft Pernilla här på besök en snabbis, det var alldeles för längesen hon var här, det är mest jag som är till dom och spenderar mina fredagkvällar medans Sigge spelar volleyboll. Senare hoppas jag även på att mamma och pappa kommer förbi och säger hej när dom är på väg hem från Bydalsfjällen, dom ska nämligen ta med min bil från stan eftersom jag inte var körbar igår när vi skulle hem från sjukhuset. Sigge är inte hemma idag utan i Åre och jobbar, men kommer hem sent ikväll, längtar redan tills han är hemma igen. Nu ska jag fortsätta med att göra absolut ingenting ett tag till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar