lördag 17 mars 2012

Födelsedagsmiddag

Ikväll serverade min underbara älskling mig en god födelsedagsmiddag en dag i förskott. Det var tänkt att vi skulle åka in till stan och gå ut och äta på restaurang Cuprum, men jag kände mig inte riktigt på topp och hade inte ork riktigt för en stadsresa så där av den goda middagen hemma istället. Men eftersom Sigge är så duktig att laga mat är det minst lika gott som att äta ute tycker jag själv.

Till förrätt blev det räkcocktail med avokado, champinjoner och tomat, riktigt gott och till det serverades vitt mousserande vin (alkoholfritt såklart)

Till varmrätt blev det kycklingfilé , fylld med ädelost, potatisgratäng, champinjonsås, vitlöksbröd och samma goda vin. Behöver jag säga att det var hur gott som helst?

Nu ligger vi varsin soffa och mår gott. Imorgon ska jag baka lite cupcakes och sen ska vi göra smörgåstårta tills mamma, pappa och svärföräldrarna kommer på fika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar